Het fenomeen leesportefeuille, beter bekend onder de naam leesmap, is na de oorlog in Nederland snel populair geworden. Vanwege de enorme papierschaarste waren de prijzen van tijdschriften enorm hoog. Zo ontstond al snel de leesmap.
Een consument huurt in feite de leesportefeuille voor één week de tijdschriften en moet deze vervolgens teruggeven aan de bezorger. Direct ontvangt men weer een nieuwe leesportefeuille en wordt de geretourneerde map aan een andere klant verhuurd.
Maar ook vandaag de dag is een leesportefeuille interessant niet alleen vanwege de kostenbesparing t.o.v. nieuwe tijdschriften maar ook uit oogpunt van milieu. Immers, als meer tijdschriften vaker worden gelezen behoeven minder tijdschriften te worden gefabriceerd (minder papiergebruik).
"Like" de facebookpagina voor het actuele nieuws.
Geven van steun bij het inzicht krijgen in maatschappelijke meerwaarde.
Hoe weet u of uw initiatief of interventie iets gaat toevoegen?
Handvatten over de zin en onzin van "maatschap-pelijke interven- ties".
Op het gebied van sociaal en cultureel ondernemen.