Denk Eerst Goed Na Voordat Je Een Plan Maakt




Hoe weet u of uw initiatief of interventie iets gaat toevoegen?

Nieuwe maatschappelijke initiatieven/interventies beginnen met een gedegen onderzoek naar de aanleiding. Met een sociaal marktonderzoek verkent men op een gestructureerde manier of een maatschappelijk initiatief/interventie voldoende onderbouwd en urgent is. Op deze manier wordt het probleem dat men wil oplossen c.q. het initiatief dat men wilt nemen, de (omvang van de) doelgroep, stakeholders (probleem-eigenaren) en de urgentie onder de loep genomen. Het resultaat van het onderzoek levert een onderbouwd en consistent verhaal over waarom uw initiatief/interventie belangrijk en legitiem is.

Unieke methodiek
Deze methodiek geeft antwoorden op die vragen. Het geeft een scherp beeld van de precieze aanleiding voor het initiatief c.q. interventie, doelgroepen en stakeholders en de meest geschikte oplossingsmogelijkheden. Het is toepasbaar op een kleinschalig project tot het opzetten van een nieuwe vorm van dienstverlening of een nieuwe maatschappelijke organisatie.

Interactief
Op een interactieve manier wordt ingegaan op het belang om uw initiatief kritisch onder de loep te nemen voordat u dit gaat uitvoeren.


Bron en meer informatie ...